INTERVIEW
Medailérská tvorba má blízko k historii. Které období je vám osobně nejbližší?
Velmi se mi líbí secese, nejdříve mi sice nebyla tak blízká, postupem času jsem si k ní ale našla cestu, nejvíce se mi na ní líbí použití rostlinných i zvířecích motivů v ornamentu, které mě také částečně inspirují v mé medailérské práci. Oslovují mě ale nejrůznější styly a umělci, mnohdy z úplně protichůdných žánrů: impresionismus, expresionismus, Giacometti, Germain Richier, Louise Bourgeois, úžasné reliéfy Giacoma Manzù a spousta jiných.
Kteří profesoři a na jaké škole Vás nejvíce ovlivnili?
Hodně mě ovlivnil a především povzbudil akademický sochař Peter Oriešek, který vedl sochařskou přípravku na Akademii, a který mě ovlivnil nejen jako umělec, ale i jako člověk a pedagog. Je to bravurní modelér s obrovskými znalostmi zvířecí i lidské anatomie.
Z které vaší medaile máte největší radost?
Z realizovaných medailí je mi nejbližší medaile s motivem jelena v lese v patinované mědi (ražba Pražská mincovna, 2013), protože je to zvířecí motiv. Ve své volné sochařské tvorbě se totiž často věnuji zpodobňování zvířat všeho druhu. Zajímám se o zvířecí anatomii, takže zde byla možnost uplatnit zkušenosti z volné tvorby i na zakázce. Byla radost na této medaili pracovat a jsem moc ráda, že Pražská mincovna oslovila právě mne. Bylo pro mě zároveň výzvou zpracovat loveckou tématiku, která je ne vždy zcela zdařilá.
Máte nějaký medailérský sen? Téma, které byste ráda zpracovala?
Dlouhodobě se zabývám houbami, ve své diplomové práci na AVU s názvem „Fungiformis - Houbovití" jsem zpracovávala toto téma v monumentálních barevných trojrozměrných objektech a ráda bych se k němu vrátila i v komorním měřítku na medailích.